آشنایی با کناف

آشنایی با کناف

کناف در واقع نام خانواده و موسسه ای با فعالیت هایی در سطح بین المللی و ویژگی های ممتاز می باشد. این شرکت علاوه بر گستردگی و وسعت خود یک موسسه خانوادگی اصیل بوده که این موضوع عامل مهمی در رشد و پیشرفت چشمگیر آن است. از ویژگی های این شرکت سرعت در تصمیم گیری، ابداع و نوآوری در صنعت ساختمان، سرمایه گذلری های پیوسته و حمایت از ایده های نوین کارکنان آن است که آن را از سایرین متمایز ساخته است.

این شرکت توسط برادران کناف، کارل و دکتر آلفونس در سال ١٩٣٢ بنیانگذاری شد و هم اکنون فرزندان این دو یعنی نیکلاس و بالدوین کناف به طور مشترک و با هماهنگی سایر اعضای خانواده کناف این گروه را رهبری می کنند.

کار این شرکت از تولید و عمل آوری گچ در منطقه سارلند در کشور آلمان شروع شده و با توسعه و تنوع بخشیدن به این تولیدات در سطح بین المللی در زمینه های زیر فعالیت دارد:

o سیستم ها و مصالحی که بر مبنای ماده معدنی گچ تولید می شوند.

o عایق های صوتی و حرارتی

o استخراج سنگ آهک و تولید مصالح مرتبط با این ماده ساختمانی

o مصالح و مواد ساختمانی بر پایه گچ و سیمان

o تجهیزات و ماشین آلات تولید کننده مصالح فوق

در دفاتر و کارخانجات این شرکت در سراسر جهان بیش از ١٨٠٠٠ نفر فعالیت دارند که تلاش همگی آنها حصول موفقیت شرکت و در نتیجه ایجاد امنیت اقتصادی و رشد و توسعه حرفه ای خود است.

یکی از اصول این شرکت تاسیس واحدهای صنعتی در مناطقی است که مواد اولیه فراوان و بازار مصرف مناسب این تولیدات وجود داشته باشد. در این راستا واحدهای متعدد تولیدی این گروه در شرق اروپا و نقاط مختلف آسیا در حال احداث می باشد که نتیجه آن افزایش اشتغال و تولید مواد و مصالحی با کیفیت ممتاز برای برآورده کردن نیازهای فردای این جوامع می باشد.

مراحل ساخت کناف

صفحات روكش­دار گچي در طي يك فرآيند به هم پيوسته توليد مي­­شود.

دوغاب گچ كه مخلوطي از گچ استاكو (Stucco)، آب و ساير افزودنيهاي مورد نياز است پس از مخلوط شدن در مخلوط­كن به وسيله خروجي­هاي متعدد بر روي كاغذ مخصوص پخش مي­شود. در اين وضعيت كاغذ زيرين، سطح رويي و كاغذ فوقاني، سطح پشتي صفحات توليدشده را تشكيل مي­دهد. صفحه توليدي با عبور از قطعات و مراحل مختلف داراي نوع لبه وضخامت مورد نياز خواهد شد. كاغذ رويي علاوه بر سطح بيروني صفحه قسمت­هاي ديگري نظير لبه­ها و بخش كوچكي از پشت صفحه را نيز مي­پوشانند.

بعد از شكل­ پذيري اين صفحه نيز از تعدادي قطعات تنظيم ­كننده عبور كرده كه در اين مرحله ضخامت صفحات تعيين مي­شود.

در طي اين مدت گيرش و سختي صفحه افزايش مي­يابد و در مرحله چاپ؛ مشخصات محصول مانند نوع صفحه، ضخامت، زمان توليد و استاندارد مربوطه روي آن ثبت مي­شود.

در مرحله برش نوار پيوسته صفحات توليد شده به طول­هاي مورد نياز و استاندارد برش داده شده و پس از آن به سمت كوره خشك­ كن هدايت و آب اضافي آن به آرامي تبخير مي­شود. اين صفحات پس از خشك شدن بسته ­بندي شده و به محل انبار يا پروژه حمل مي­شود.

 

مراحل توليد صفحات روكش­دار گچي صفحات روكش دار گچي توليدي كناف ايران از نظر مشخصات و مورد استفاده شامل موارد زير مي شود:

صفحات معمولي Reguler Board(RG)

صفحات مقاوم در برابر رطوبت(MR) Moisture Resistant board

صفحات مقاوم در برابر حريق(FR) Fire Resistant boaard

صفحات مقاوم در برابر حريق و رطوبت(FM) Fire & Moisture Resistant board

صفحات روكشدار گچي ساده(RG) :

صفحات روكش داري هستند كه سطح و لبه بلند (طولي) آن ها با مقواي محكمي پوشيده شده است.

- علامت مشخصه : در امتدادمحور مياني پشت صفحه مهر آبي كناف چاپ شده است.

- موارداستفاده : ديوارهاي جداكننده، پوشش ديوارهاي سنتي به جاي گچ و خاك و گچ كاري، سقف كاذب.

صفحات روكش دار گچي مقاومت در برابر رطوبت (MR):

صفحات روكش داري هستند كه گچ تشكيل دهنده آن با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوشش شده است.

- علامت مشخصه مقواي پشت و روي صفحه سبز رنگي مي باشد و در امتداد محور مياني پشت صفحه مهر آبي كناف چاپ شده است.

- موارد استفاده : مانند صفحات روكش دار گچي ساده و همچنين سلول هاي تر در ساختمان نظير حمام، آشپزخانه ودست شويي.

صفحات روكش دارگچي مقاوم در برابر آتش (FR): صفحات روكش داري هستند كه گچ آن ها حاوي الياف فايبرگلاس مي باشد كه صفحه روكش دار را در برابر آتش مقاوم مي نمايد.

- علامت مشخصه: در امتداد وسط پشت صفحه مهر قرمز كناف چاپ شده است

- موارد استفاده: ديوارهاي جدا كننده، پوشش ديوارهاي سنتي، سقف كاذب و مناطقي كه نياز به مقاومت در برابر آتش وجود دارد. پوشش ستون ها و تيرهاي فلزي و بتوني.

صفحات روكش دار گچي مقاوم در برابر آتش و رطوبت (FM) : صفحات روكش داري هستند كه گچ آن ها حاوي فايبرگلاس ومواد مقاوم دربرابر رطوبت و مقواي آن ها با موادمقاوم در برابر رطوبت پوشيده شده است.

- علامت مشخصه: مقواي پشت و روي صفحه سبز رنگ مي باشد و در امتداد محور مياني پشت صفحه مهر قرمزكناف چاپ شده است.

-موارد استفاده: مانند صفحات روكش دار گچي مقاوم در برابر آتش و همچنين در سلول هاي تر در ساختمان نظير حمام، آشپزخانه ودستشويي.

صفحات مسلح سيماني(Aquapanel):

صفحات مسلح سيماني،صفحاتي هستند كه از تركيبات سيمان والياف فايبرگلاس تشكيل شده و جهت استفاده درنماي خارجي و فضاهاي داخلي با درصد رطوبت نسبي بالا بكار مي رود. تذكر: از صفحات نوعRG در فضا و شرايطي كه رطوبت نسبي تا 60% از صفحات نوع MR در فضا و شرايطي كه رطوبت نسبي بيش از 60% و كمتر از 90% استفاده مي شود. براي شرايط رطوبت نسبي بيش از 90% از صفحات نوعAquapanel استفاده ميشود.

ابزار برش و حمل: صفحات روكش دار گچي در محل كارخانه بنابه ميزان ضخامت در بسته هاي 40، 50، 60، 90، 110، 140تايي قرارگيري بسته صفحات در طبقات، جهت حمل به نقاط مختلف طبق از چرخ دستي و دستگيره حمل استفاده مي شود.

جهت جابجايي صفحات وقطعات برش خورده از دستگيره حمل و براي تعداد بيشتر صفحات تا 10 برگ از چرخ دستي استفاده مي شود.

برش صفحات:

جهت برش صفحات روكش دار گچي به ترتيب زير عمل مي كنيم: 1- برش كاغذ روي صفحات

2- شكستن صفحه در امتدادبرش

3- برش كاغذ پشت صفحات

4- صاف و يكنواخت كردن لبه هاي برش خورده به وسيله رنده(شكل3) پس ازبرش صفحات لبه هاي برش خورده در صورت نياز به وسيله دستگاه پخ زن در زاويه هاي 50/22 و 450 پخ زده مي شود. اگر برش صفحات در عرض هاي كم(5تا20 سانتي متر)موردنظر باشد از دستگاه برش نواري استفاده مي شود

اين دستگاه قابليت اجراي برش هاي منحني را نيز دارا مي باشد. به منظور در آوردن جاي كليد پريز برق نيز از قطعات گردبر در قطرهاي مختلف استفاده مي شود.

مواد و مصالح جنبی(پودرها) بتونه درزگیر: گچ هاي ساختماني هرچه درصد خلوص بيشتري داشته باشند به پوشش بهتري دست پيدا مي كنيم.محصولات گچي كناف داراي تركيبي از گچ به خلوص حدود 95% مي باشند و اين به مفهوم وجود ميزان ناچيزي ناخالصي مانند كربنات ها و نمك در اين محصولات توليدي مي باشد.

درحال حاضر اين محصولات شامل موارد زير مي باشد:

بتونه درزگير KNAUF FUGENFULER

پرفيلكس KNAUF PERLFX

گچ ساتن KNAUF MUL TICOVER

گچ پوشش TOP FINISH