نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی در شهرک اکباتان باید رعایت کرد

نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی در شهرک اکباتان باید رعایت کرد

در مقاله قبلی به اهمیت رعایت نکاتی در طراحی دکوراسیون و باید ها و نبایدهایی در این زمینه اشاره شد. با توجه به نوع معماری که این شهرک دارد، به نکات مهمی که قبل از طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید رعایت کنیم ، می پردازیم.

یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی و یا بازسازی ساختمان باید به آن توجه کرد، اطلاع از معماری ساختمان محلی است که در آن طراحی دکوراسیون انجام خواهد شد. از این رو استفاده از رازهای چیدمان دکوراسیون حرفه ای این امکان را به شما می دهد تا از کمترین فضای موجود در خانه، بیشترین استفاده را ببرید.

نکاتی که پیش از طراحی دکوراسیون در شهرک اکباتان وجود دارد و باید به آنها توجه کرد:

ستون ها :

یکی از مهم ترین نکات در خصوص شهرک اکباتان این است که در این شهرک از ستون استفاده نشده است. در شهرک اکباتان از دیوارهای با برش بتنی استفاده شده است بنابراین به هیچ وجه نباید تخریب شوند.

ارتفاع سقف :

ارتفاع سقف ها در شهرک اکباتان بین 2.55 و 2.60 متر می باشد بر همین اساس در طراحی، این ارتفاع باید در نظر گرفته شود.

نوع دیوارها:

با توجه به نوع دیواری که واحدهای شهرک اکباتان دارند به دلیل وجود موج در دیوارها بهتر است از کاغذ دیواری استفاده شود. ضمن اینکه به دلیلی تنوع رنگ آمیزی در کاغذ دیواری و خاصیت مولتی کالر داشتن، امکان جداسازی فضا توسط کاغذ دیواری می باشد . همینطور می توان با کاغذ دیواری بر روی دیوارها عمق ایجاد کرد. کاغذ دیواری امروزه به دلیل داشتن نقش های متفاوت و زیبا می تواند تنها روی یکی از دیوارهای نشیمن یا سالن پذیرایی نقش آفرینی کند و مکمل لوازم خانه و رنگ دیگر دیوار ها شود. کاغذ دیواری به دلیل نداشتن بوی رنگ و نصب سریع و آسان کاغذ دیواری می تواند جایگزین خوبی برای رنگ های معمولی باشد بسیاری از افراد به دلیل داشتن آلرژی به بوی رنگ کاغذ دیواری را به دیگر پوشش ها ترجیح می دهند در ضمن در ساختار برخی رنگ ها سرب وجود دارد که برای سلامت کودکان مضر است ولی کاغذ دیواری غالبا سلامت محور است. کاغذ دیواری های جدید که در بازار وجود دارند معمولا الیافی قابل شستشو، ضدخش و ضربه ،آکوستیک و با طول عمر بالا و مرغوب هستند و می توانند جایگزین خوبی برای دیگر پوشش های دیوار باشند. کاغذ دیواری هایی که رنگ گرم ماننده:زرد – آجری – نارنجی – قرمز – زرشکی و هلویی دارند محیط را دلنشین و جذاب می کنند با استفاده از این رنگ ها می توان فضا را غیر رسمی دنج و خوشایند کنید بهتر است از این رنگ ها در اتاق نشیمن ،اتاق غذاخوری و محلی که برای دور هم جمع شدن در نظر گرفته اید استفاده کنید.

چیدمان مبلمان:

گاهی ممکن است تنها نحوه چینش مبلمان برای اتاق شما به درستی انتخاب نشده باشد. بسیار پیش آمده که با تعداد کمی مبلمان، فضای اتاق به هم ریخته و نامرتب جلوه می‌کند و حتی برعکس، در مواردی اتاق‌هایی با تعداد مبلمان زیاد فضایی آرام و منظم ایجاد کرده‌اند. پس در نظر داشته باشید که یکی از مهم‌ترین موارد برای داشتن یک دکوراسیون داخلی خوب و اجتناب از اشتباهات انتخاب دکوراسیون، نحوه چیدمان مناسب وسایل در جایگاه‌های مناسب هستند. همانطور که در بالا گفته شد به دلیل اینکه ارتفاع واحدها در شهرک اکباتان کوتاه می باشد بهتر است در طراحی و چیدمان مبلمان منزل، از مبل هایی که ارتفاع بلندی و یا پشتی بلندی دارند استفاده نشود.

نورپردازی:

در طراحی داخلی، نورپردازی اصل بسیار مهمی است. نورپردازی، سبب بهتر دیده شدن کار خواهد شد و زیبایی طراحی را دو چندان می کند. استفاده از نورهای مخفی، در طراحی داخلی آپارتمان‌ها امروزه بسیار رایج است. ‌‌نورپردازی داخلی ساختمان یکی از مهمترین نکاتی است که در طراحی داخلی منازل و خانه‌های مسکونی باید به آن دقت نمود. با توجه به ارتفاع کم سقف ها در شهرک اکباتان بهتر است از لوسترهای آویز استفاده نشود و به جای آن از نورپردازی های دور سالن استفاده شود . همچنین از احجام بزرگ و جاگیر که فضای منزل را تنگ و خفه می کند پرهیز شود. در طراحی دکوراسیون از کناف و گل های سقفی دور لوستر که باعث کوتاهی سقف می شود پرهیز شود.